28 Eylül 2009 Pazartesi

ÇEKİRGE VE TEMPO


Bu hafta genel bir analizi yapıp fenerbahce ve galatasaray' ı aynı kefede tartmaya calışacağım. Gecen yazımda daum'un yapması gerekenleri beliritip bir daum ve fenerbahçe eleştirisi yapmısdım ancak dün galatasaray'ı izledikten sonra ve fenerbahce maç'ından sonra atılan manşetleride , gördükten sonra bir görüş belirtme ihtiyacı hissettim. HAKLI olarak daum u eleştirebiliriz ve fenerbahçe'nin TEMPO sorunundan bahsedebiliriz ancak bu cekirge(daha kaç kere zıplayacak) olayında haksızlık yapıldığını düşünüyorum. çünkü iki takımın oyun kurguları ve iki ekip'in teknik kurmaylarının futbola bakış acısının farklı olduğunu düşünüyorum. fenerbahçe ağır oynuyor ama zaten bu takım çeyrek final oynadığındada buna benzer futbol oynuyodu yani amaç hızlı top oynamak değil ayağa ve maç'a hükmeden ve rakibini kendi temposuna uyduran bir fenerbahçe izliyoduk bunu herkesle tartışabiliriz. fenerbahçede sorun kenar kanat oyuncularının oyuna fazla girememeleri şimdilik kazım'ın bunu yapabildiğini görüyoruz ancak andre yetersiz ve gücsüz işte bu yüzden tuncay bu takıma cok lazımdı. En önemliside fenerbahçede ki forvet sıkıntısı bu iş güiza ile OLMAZ . BU takımın tek forvet oynayacağı her maç'da güiza ile oynamaya devam etmesi fenerbahçe taraftarının her maç ömründen almaya devam edecek. dün galatasaray ilk yarı iyi oynamaya calıştı (çalıştı diyorum cünkü oynayamadı) ikinci yarı da yenilen golden sonra futbollarına yansıyan telaş ve kenar ekipin maç' a ağırlıgını koyamaması skoru getirmesine engel oldu. Son yarım saatde gayet tabi olarak iki defansif oyuncunun birinden vazgecerek cift forvet'e dönebilirdi. Yada şıkısan oyunda uzaktan atılan şutlara , kenar bindirmelerine , duran toplara ihtiyaç oldugunda elano oyuna alınmazmıydı diyebiliriz. Ancak futbol'u takip edenlerinin biliceği gibi frank rijkaard'ın oyunun kimyasını değiştiricek değişiklikler yapmadağını bilir . ŞAMPİYONLAR ligini kazandıktan sonraki sene ligde kötü giderken JOHAN CRUYFF ' her zaman işler iyi gitmeyebilir bazen alternatif planlarımız olmalı ancak bizde bunu göremiyorum' demecini hatırlıyoruz. ancak yinede galatasaray tempo yapmaya calışıp oyunu kenarlara yıkmak için calışdı ama bazen rakibinizin ne yaptığıda önemli bu yüzden RIZA hoca nın maç' a her zaman ki sisteminden vazgeçmemesi ben oyunumu oynarım düşüncesini görmezden gelemeyiz ve maç içinde ki değişiklikleri birlikte maç'a cok konsantre olduğunu gördük işte bu yüzdenki devam et RIZA hoca DİYORUM... Galatasaraya geri döndüğümüzde ise iki defansif orta saha oyuncusunun daha cok hüçüma katkı saglamalı diye düşünüyorum ancak bunun takım içinde cözümü oldugunuda görmemiz lazım kim ? nasıl ? derseniz cevapı ortada kimsenin beğenmediği AYHAN AKMAN yılardır bu işi cok yapıyor daha sakatlık problemini cözemediği için şimdilik oynayamıyor eminim ki iyileştiginde adeletli forma dağıtan frank RİJKAARD'IN ona hakettiği formayı vericeğini düşünüyorum. Yani kısacası herşey için erken biraz daha takımları beklemek zaman vermek lazım ŞİMDİDEN BİRİLERİNİ şampiyon ilan etmek icin daha bu ligin cok başı demek istiyorum izleyip görüp bekleyecegiz ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder