30 Ekim 2009 Cuma

YASAL BAHİS!!!


Bir bahis sitesi açılıyor. Sahibi Türk futbolunun yayıncı kuruluşunun tepesindeki adamın oğlu, işleten şirketin adı "maraton elektronik şans oyunları ve yayıncılık". O maraton yayıncı kuruluşun "maraton"u. Görüntülerden cezaların verildiği, hakem atamalarının belirlendiği, suçların tespit edildiği bir hukuk düzenimiz var. Bu görüntülerin sahibi de yayıncı kuruluş. Bazı maçlarda 10 dakikalık çekim yapıp başka maçlarda stat otoparklarını bile çeken adamlar. Bütün görüntüler ellerinde. İstediklerini silip, istediklerini yok edip, istediklerini piyasaya sürme yetkileri var. Federasyona belli standartlar içinde çekilmiş ham görüntüleri değil kendi işledikleri görüntüleri gösterebiliyorlar. Bu adamlar Türkiye'de bahis sitesi açıyor ve bahis oynatabiliyor. Şimdi buradaki yanlışları ben madde madde sayayım mı yoksa yorum yapmaya bile gerek yok mu? Zaten lobilerin, mafyaların etrafını sardığı bir futbolumuz var, bir de başımıza bahis belası çıktı. Futbol gürültülü şekilde aşağı doğru yuvarlanıyor, duyanı yok.

28 Ekim 2009 Çarşamba

REZALİTİCO MADRİD




Yine bir utanc gecesi madrid ekibi için gecen sene bu zamanlarda kral kupasında 4-3 yenilerek real unuıon'a yenilerek elenmişlerdi ama bu sefer durum dahada vahim yine kral kupası ve rakib ikinci lig B kategorisinden Alcarcon ve skor 4-0 artık pelegrini için sayılı günler başlıyor... ve REAL MADRİD in maç kadrosu =dudek ,arbeleo, metzelder , albiol , drenthe ,guti ,diarra , van der vaart , granero, raul ve benzema...

26 Ekim 2009 Pazartesi

DAUM & RİJKAARD




Derbi beklendiği gibi geçti gollü ,pozisyonlu hatta kartlı bir şekilde geçti. ANCAK bazı hatalar gözümüzden kacmadı oda nedir derseniz hemn söyleyeyim Galatasaray ın teknik heyetinin maça iyi hazırlanmadığı gerçeği ve Fenerbahçe teknin heyetinin maça daha iyi hazırlandığı idi. Kimse Galatasarayın kenar yönetimine kadıköyün ne kadar zor bir deplasman oldugunu anlatmamışki Galatasaraylı futbolcular maç içindeki gelişen olaylara refleks göstermek zorunda kaldılar . Oysa fenerbahçe teknik heyeti ve futbolcuları maç içinde tekmeye kafa uzatarak macı ne kadar istediklerini gösterdiler ve teknik ekibi ise galatasarayın maç içinde artı olararak düsünecegimiz seylere önlem alarak bir nevi caresiz bıraktılar . SOL kanada carlosun önüne vedersonu koyarak ordan gelicek tehlikelere set kurmaya calıstılar ve nitekimde basardılar . DAHA da ilginç olanı ilk golde golun ortasını yapan vederson ve topun üstünden atlayanda carlos olmasıda ilgincdi ve buda DAUM un hamlesinin ne kadar doğru oldugunu gösteriyordu . Arda nın oynadıgı kanatta da mehmet topuzu daha cok savunma yönünu ve mücadele gücünü ortaya koyması ve gökhan gönülün de buna eşlik etmesi fenerbahcenin üstünlüğünün göstergesi idi. YİNE tesadüf olmuycak bir şekilde üçüncü golün yaratıcısı mehmet topuz olmasıda alman adamın artılarından birisi idi. KAZIM ı forvet görünce hepimiz şasırdık (buna bende dahil olmak üzere ) ancak iki stoperide mac boyunca cıldırttı kazım her topta üstün gelmesi ve oyuna kenarlara tasıyarak boş alanlar acması ise bir doğru hamle daha yarattı ev sahibine. ANCAK bir tarafda doğru hamleler yapaerken diğer tarafda yanlış hamleler ve yanlış takım kurmasıda maçın snucunu etkiledi . Maç dan öncede yazdım HOLLANDALI teknik adamı ciddi bir sınav bekiyor diye ama bu sınavı gecemedi . keita baroş arda elano yu aynı anda sahaya sürmesi ve orta sahayı hiç bir şekilde kalabalık tutmayan anlayısı sebebiyle bütün kozları rakibine vermiş oldu . DAHA da anlamadıgım elano yu cıkarmek varken arda nın oyundan cıkması oldu . MACI İZLEYEN HERKES gibi keita nın bu macda kırmızı görebileceğini maç içindeki davranışlarından anlarken rijkaard ın buna uyanmaması da ayrı bir ilginçlik di. bir derbi daha geride kaldı şimdilik DAUM öne geçti ve türkiye ligindeki tecrübesini konusdurdu . Yazımı bitirmeden suna değinmek istiyorum bazı GALATASARAYLILARIN YAPTIGI BİR YANLIŞ VAR VE BU TAKIMA ZARAR VERİYOR KİMSE ELEŞTİRİLMEZ DEĞİLDİR! VE RİJKAARD DA ELEŞTİRİLMELİDİR VE HATA YAPIODUR BUNU GÖRMEZDEN GELMEYE DEVAM ETMEK ONLARI ŞİMDİLİK BURSANIN ONLARI GEÇMESİNE SEBEB OLDU BU BÖYLE DEWAM EDERSE COK PİŞMAN OLUNABİLİR RİJKAARD KARİYERLİ VE SAYGI DUYULMASI GEREKEN BİR HOCA DIR AMA ELEŞTİRLMEZ DEĞİLDİR!!!

21 Ekim 2009 Çarşamba

FORLAN&ZAİRA








Forlan'ın futbolculugunu pek sevmem kaleyi her pozisyonda düşünmesi yada bencil oynaması yüzünden ama artık ZAİRA ' yı gördükten sonra kendisine saygı duymaya başladım...


19 Ekim 2009 Pazartesi

AKIL TUTULMASI




Futbolu yorumlayan herkes bir akıl tutulması yaşar ve söylediklerini hemen unutur ve daha da kötüsü sanki o lafları hiç etmemiş gibi konusmaya devam etmesi olur. Biz değilmiydik gecenlerde manchester derbisini izlerken niye bizde böyle maçlar oynanmıyo diyenler. Oynandı da ne oldu eleştirmeye acımasızca eleştirmeye başladık! Galatasaray -Trabzon macından bir futbolsever daha ne isterki ? GOL hemde bolca , pozisyon bir sürü , hata olmazmı tabikide var ama akşam yorumları izleyince sanki ben başka maç izledim yada herkes bir AKIL TUTUlMASI yaşıyor. MAÇ aslında hepimizin beklediği gibi gercekleşti belki beklenmeyen tek şey TRABZON 'un 2-0 dan maç 'a ortak olması idi . Ama sezon başından beri istikrarlı şekilde pozisyon veren galatasaray savunmasının maç icinde böle dalıp gitmeleri oldukça böle geri gelmelere pek de şasırmamak gerekir aslında . BİRAZDA futbolun gerceklerinden bahsedelim bakalım kadıköydede hollandalı hoca acaba aynı sistemi uygulayacakmı? yada daha doğrusunu söyle diyim, ilerde kewel, baroş ve keita ortada arda' yımı kullanıcak yoksa TRABZON macının ikinci yarısında skoru korumak için denediği barışı orta sahaya koyarak daha defansif bir orta saha mı deneyecek. Ben şahsen cok merak ediyorum RİİJKARD' IN tercihini bir cesaret ölcüsü olacak hollandalı hoca için siz ne dersiniz?

2010 DÜNYA KUPASI BARAJ EŞLESMELERİ


PORTEKİZ- BOSNA HERSEK , İRLANDA CUMHURİYETİ - FRANSA , YUNANİSTAN- UKRANYA ve RUSYA- SLOVENYA cekilen kurada birbirlerine rakip oldular..